LEGĂTURA

Dintre toate aleile din oraşul ăsta, ea a trebuit să intre pe aleea mea. Puţin ieşit din comun pentru mine, se făcea că aveam ceva timp liber la dispoziţie. După o perioadă nebună la locul de muncă, primisem vreo două zile libere. Fericit, mi-am făcut planuri peste planuri, doar pentru a renunţa la ele, unul după altul. Poate că uitasem cum e să ai mai mult de o oră la dispoziţie pentru tine…

Aşa că în acea dimineaţă am plecat la o scurtă plimbare. Eram curios cum arată lumea pe la ora nouă dimineaţa. După vreo jumătate de oră de mers cu capul în nori, am intrat pe acea alee şi m-am trezit nas în nas cu o bancă. Aveam un croissant cu mine, aşa că mi-am zis că n-ar strica să iau loc. M-am aşezat, am rupt ambalajul gustării şi am tras aer adânc în plămâni. Ce bine era… Nu tu bătaie de cap, nu tu termene limită, nu tu hârţogărie, stres, colegi guralivi, şefi băgăcioşi şi atotcunoscători…

Atunci, şi-a făcut ea intrarea în scenă. Ca o divă din filmele americane. Cu mers calculat, un picior după altul, fiecare pas era ca tic-tac-ul unui ceas. Mergea încet, de parcă ştia că este admirată şi de parcă trăia pentru a fi admirată. Cochetă, plină de încredere de sine şi învăluită într-un iz greu de identificat, care mi-a gâdilat imediat nările, purtat de vântul ce adia din direcţia ei. Nu era extraordinar de simpatică, dar avea ceva care te făcea s-o urmăreşti cu privirea. Poate atitudinea, poate mişcările ei, dar avea ceva…

Poate că a simţit privirea mea aţintită asupra ei sau poate a fost doar o simplă coincidenţă, dar a ridicat ochii spre mine şi s-a oprit din mers. „Bun, se pare că m-a observat”, mi-am spus. Stătea în mijlocul drumului şi se uita la mine. Puţin nehotărât, mi-am zis totuşi că ar fi bine să-i spun ceva. Să-i adresez o vorbă. Sau poate că trebuia să-mi văd mai departe de croissant-ul meu, a cărui cremă se înmuiase deja de la căldură şi care se prelinsese până pe degetele mele. Cu ce să încep? Eram singur pe aceea alee şi nu-mi găseam cuvintele. Am zâmbit, cu gândul la prostia mea. Ea a văzut asta şi a clipit de vreo două ori în direcţia mea. „Misiune îndeplinită, legătura stabilită.”

– Vino aici.

Nu m-a băgat în seamă. Am repetat, fără rezultat. Stătea acolo şi se uita la mine. I-am făcut cu ochiul, sperând să obţin ceva de la ea, o mică tresărire, ceva. Nimic. Mi-am luat inima-n dinţi şi m-am ridicat de pe bancă. Nu aveam de ales, trebuia să mă duc eu la ea. Ca o adevărată lady, aştepta să fie curtată, să fac eu primul pas. Dacă aşa trebuia să fie, ei bine, nu aveam nimic de pierdut, până la urmă. Am făcut trei paşi până lângă ea. Cam şovăielnici, iar ea cred că a simţit asta.

– Cum îţi spune?

Iarăşi tăcere, deşi de data eram sigur că nu va răspunde. Întrebasem şi eu, aşa, într-o doară. Apoi, într-o nebunie de moment, am rupt o bucăţică de croissant şi am întins mâna către ea. Ce-o fi fost în capul meu? Ea s-a apropiat de mine. Avea o privire blândă. Mi-a privit mâna întinsă către ea, m-a privit în ochi, parcă şi-a umflat puţin, abia perceptibil, nările şi a mai făcut doi paşi, până ce a ajuns paralel cu mine. Mi-a aruncat o ultimă privire, uşor arogantă. Eu rămăsesem cu mâna întinsă şi cu privirea în gol. Ce-o fi fost în capul meu?!

M-a prins neatent, adâncit în gânduri. Fără grabă, m-a atins pe picior, şi-a înfipt dinţii în pantaloni şi a început să agite capul, stânga-dreapta, stânga-dreapta. După ce mi-a terfelit pantalonii a continuat şi cu piciorul meu. Nu m-am speriat. De fapt, nici nu mi-am dat seama ce s-a întâmplat. M-a lăsat acolo, jos, pe alee, cu pantalonii rupţi, nedumerit, cu urme adânci de muşcătură de câine, fără să pot mişca laba piciorului drept. Au urmat injecţii serioase, un concediu medical, aşa că, până la urmă, am avut mult mai mult timp liber de reflecţie decât îmi imaginasem eu.

De atunci, nu mai mănânc croissante. Iar când văd câini maidanezi, trec pe partea cealaltă a străzii.

Lasă un răspuns

